توزیع سند گمراه‌ کننده بین نمایندگان مجلس

خبرگزاری تسنیم: محمد حسن‌نژاد نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز (شنبه 28 مرداد) قوه مقننه با استناد به ماده 206 آیین‌نامه داخلی مجلس طی تذکری گفت: یک کاغذ در بین نمایندگان درباره واخواهی از دستگاه‌های اجرایی در صحن علنی مجلس توزیع شده که نمی‌دانیم بستر آن کجاست.

وی با بیان اینکه این کاغذ یک سند مبهم و گمراه‌کننده است، افزود: ممکن است این سند مبهم در رای نمایندگان اثر داشته باشد که باید هیئت رئیسه این موضوع را پیگیری کند.

علی لاریجانی رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: نمی‌دانم بستر این نامه چیست و آقای وکیلی به عنوان عضو هیئت رئیسه آن را امضا کرده و اجازه توزیع داده که از وی می‌پرسم که بستر این نامه چیست.

چگونه با دی‌اِن‌اِی، یک کامپیوتر را هک کنیم؟

وب سایت شبکه - مهدی صنعت‌جو: این روزها بالا رفتن سطح آگاهی همگانی باعث شده است که بسیاری از نقاط دسترسی مهاجمان سایبری به کامپیوترها و شبکه‌های کامپیوتری به خوبی محافظت شوند. اما شاید در آینده، مهاجمان راه‌های غیرمعمولی را برای نفوذ به کامپیوترهای آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و حتی کامپیوترهای شخصی انتخاب کنند. بطور مثال از یک رشته دی‌اِن‌اِی آلوده به بدافزار برای این کار استفاده کنند.
 
 بدافزار زیستی برای نفوذ به کامپیوترهاچگونه با دی‌اِن‌اِی، یک کامپیوتر را هک کنیم

محققان دانشگاه واشینگتن نشان داده‌اند که با ایجاد تغییرات جزیی در کد نرم‌افزار توالی‌یاب دی‌اِن‌اِی و استفاده از یک رشته دی‌اِن‌اِی آلوده به کد مخرب، می‌تواند در یک کامپیوتر نفوذ کرد. Lee Organick دانشجوی دکترای این دانشگاه که سابقه‌ای در حوزه زیست‌شناسی مصنوعی (synthetic biology ) دارد امیدوار است که نتایج این تحقیق باعث افزایش آگاهی محققان حوزه بیوانفورماتیک در مورد امنیت بسیار پایین چنین نرم‌افزارهایی شود.

او و همکارانش برای نشان دادن این که چطور می‌توان از یک رشته دی‌اِن‌اِی برای حمله به چنین نرم‌افزارهایی استفاده کرد، از یک مرحله مهم در توالی‌یابی دی‌اِن‌اِی استفاده کردند. مرحله‌ای که در آن کامپیوتر توالی‌یاب، چیدمان چهارنوع نوکلئوتید موجود در یک رشته دی‌اِن‌اِی را ( که با حروف A و C و G و T نمایش داده می‌شوند) در قالب مجموعه‌ای از صفرها و یک‌ها ترجمه می‌کند؛ بعنوان مثال A بصورت 00 ترجمه می‌شود یا C بصورت 01.
 
 بدافزار زیستی برای نفوذ به کامپیوترهاچگونه با دی‌اِن‌اِی، یک کامپیوتر را هک کنیم

محققان دانشگاه واشینگتن، از رشته‌های دی‌اِن‌اِی موجود در این لوله آزمایش برای نفوذ به یک کامپیوتر استفاده کرده‌اند.

این محققان یک دستور ساده کامپیوتری را بصورت رشته ای از 176 حرف A , C و G و T در دی‌اِن‌اِی ذخیره کردند. با خوانده شدن این توالی توسط نرم‌افزار توالی‌یاب، کدی روی کامپیوتر اجرا می‌شود که دسترسی غیرمجاز به آنرا فراهم می‌کند.
 
آن‌ها در این تحقیق نرم‌افزار FASTQ را که بطور معمول برای خواندن و فشرده‌سازی توالی دی‌اِن‌اِی استفاده می‌شود مورد حمله قرار دادند و البته برای اینکه بتوانند نقشه خود را عملی کنند، در کدهای نرم‌افزار FASTQ هم تغییراتی ایجاد کردند و ظرفیت بافر آنرا به گونه‌ای ثابت نگاه داشتند تا در زمان بررسی دی‌اِن‌اِی آلوده به کد مخرب، سرریز شود. بافرها حافظه‌های موقتی هستند که به برنامه اجازه اجرای دستورات را می‌دهند. بافری که ظرفیت ثابتی داشته باشد، سرریز شده و داده روی بخش‌های دیگری از حافظه کامپیوتر نوشته خواهد شد.(1)
 
وقتی نرم‌افزار FASTQ سعی در خواندن رشته دستکاری شده دی‌اِن‌اِی دارد، بافر کامپیوتر سرریز می‌شود. این کد مخرب امکان کنترل از راه دور کامپیوتر قربانی را فراهم کرده و در نهایت سبب مختل شدن عملکرد آن می‌شود. باید توجه داشت که محققان در این تحقیق، به دلایل امنیتی بجای استفاده از آسیب‌پذیری‌های واقعی موجود در این سامانه‌ها، خودشان یک آسیب‌پذیری ساختگی در سامانه توالی‌یاب ایجاد کرده‌اند. به بیان دیگر چنین حمله‌ای را نمی‌توان در حالت واقعی روی چنین تجهیزاتی اجرا کرد.

این گروه تأکید می‌کند که تا کنون چنین حمله‌ای ( جایگذاری یک کد کامپیوتری آلوده در دی‌اِن‌اِی ) گزارش نشده است و مهاجم برای این کار نیاز به دانش و تخصص ویژه‌ای در این حوزه و نیز دسترسی به امکانات آزمایشگاهی دارد. آن‌ها امیدوارند که نتایج این تحقیق بعنوان زنگ هشداری در مورد گونه‌های جدیدی از حملاتی باشد که شاید در آینده شاهد آن‌ها خواهیم بود. از آنجایی که نقاط دسترسی معمول به کامپیوترها، روزبه‌روز ایمن‌تر می‌شوند، شاید در آینده ساده‌ترین راه نفوذ به یک کامپیوتر یا حتی یک شبکه کامپیوتری، استفاده از روش‌های غیرمعمولی نظیر استفاده از یک دی‌اِن‌اِی آلوده باشد. چنین حمله‌ای از آزمایشگاهی به آزمایشگاه دیگر قابل گسترش است.
 
بسیاری از آزمایشگاه‌ها بجای اینکه هزینه کنند و دستگاه توالی‌یاب خود را داشته باشند، دی‌اِن‌اِی را به شرکت‌های دیگری می‌سپارند تا آنرا تجزیه و تحلیل کرده و نتیجه را برایشان بفرستند. در طول فرآیند یافتن توالی دی‌اِن‌اِی، بیت‌های نمونه‌ها با سایر نمونه‌ها ترکیب می‌شوند و در این صورت مهاجمان می‌توانند کدهای مخرب دی‌اِن‌اِی را از طریق چنین سرویس‌هایی به سایر نمونه‌ها وارد کنند .

قطعاً یکی از راه‌های ناکام گذاشتن مهاجمان در اجرای چنین حملاتی افزایش امنیت این نرم‌افزارها است. اما به گفته محققان، این برنامه‌های توالی‌یابی اغلب توسط افرادی نوشته می‌شوند که آگاهی کافی از جدیدترین روش‌های حفظ امنیت کامپیوترها ندارند. محققان با انتخاب 13 برنامه نرم‌افزاری متن‌باز که در دستگاه‌های مختلفی از دستگاه‌های بزرگ توالی‌یاب دی‌اِن‌اِی گرفته تا آن‌هایی که روی کامپیوترهای آزمایشگاهی اجرا می‌شوند، به بررسی کد این نرم‌افزارها پرداختند تا آسیب‌پذیری‌ها یا نقایص امنیتی آن‌ها را بیابند و در این میان، درون کد برنامه‌ها شمار زیادی از توابع ناایمن را یافتند.



1- حمله «سرریز بافر» از جمله حملات شناخته شده و مهلکی است که می‌توان روی یک سامانه کامپیوتری اجرا کرد.

نظر شریعتمداری در مورد اعتصاب غذای کروبی

خبرگزاری فارس: مدیر مسئول کیهان، ماجرای اعتصاب غذای مهدی کروبی را پروژه‌ای طراحی شده با هدف سند‌سازی برای تحریم‌های حقوق بشری آمریکا علیه ایران اسلامی دانست.

حسین شریعتمداری گفت: تحریک کروبی به اعتصاب غذا شبیه تحریک اکبر گنجی به اعتصاب غذاست که شیرین عبادی و یکی از نزدیکان سببی اکبر گنجی، ماموریت اجرای آن را بر عهده داشتند. بخش پایانی آن مرگ گنجی بود چرا که دیگر به زنده او احتیاجی نداشتند. آن پروژه با اطلاعاتی که کیهان به دست آورد و افشا کرد، ناکام ماند و اکبر گنجی که متوجه ماجرا شده بود، نقشه آنان را به‌هم ریخت و از مرگ حتمی نجات یافت.

وی با بیان این ماجرا، افزود: در فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 هم از کروبی به عنوان بلاگردان خاتمی و موسوی استفاده کرده بودند. خاتمی و موسوی بعد از پیروزی سوار قطار انقلاب شده بودند اما آقای کروبی از سوابق انقلابی و مبارزه علیه رژیم شاه برخوردار بود و بارها در مجلس ششم علیه مواضع دشمن‌پسند مدعیان اصلاحات ایستاده بود.

مدیر مسئول کیهان ادامه داد: پروژه فداکردن کروبی از بستری شدن او در بیمارستان قلب کلید خورد و همه روزه تعدادی از مدعیان اصلاحات به بهانه ملاقات وی در بیمارستان حضور پیدا می‌کردند و خبر آن با آب‌وتاب در رسانه‌های بیگانه منتشر می‌شد تا وقتی نوبت به اعتصاب غذا می‌رسد، زمینه لازم برای شانتاژ حقوق بشری علیه کشورمان فراهم شده باشد. با شروع اعتصاب غذای کروبی رسانه‌های فارسی‌زبان آمریکایی، اروپایی و عربی به این خبر پوشش گسترده‌ای دادند و به گونه‌ای که به وضوح قابل درک بود، او را به ادامه اعتصاب تشویق می‌کردند و در همان حال علیه آنچه نقض حقوق بشر در ایران می‌نامیدند، تبلیغ فراوانی به راه انداخته بودند.

شریعتمداری یاد‌آور شد که این بخش از ماجرا هم به داستان اعتصاب غذای اکبر گنجی شبیه بود و توضیح داد که در اوج اعتصاب غذای اکبر گنجی، اسکات مک کلیلان سخنگوی کاخ سفید گفت: بوش از گزارش‌های اخیر مبنی بر وخامت سلامتی آقای گنجی ناراحت است و برای او این پیام را داده است «آقای گنجی لطفا بدان همان‌طور که برای آزادی خودت برخاسته‌ای، آمریکا در کنار تو می‌ایستد.»

وی خاطرنشان کرد: البته گنجی که متوجه پایان ماجرا شده و فهمیده بود که قصد دارند از جنازه او بهره‌برداری کنند، به اعتصاب غذای خود خاتمه داد و به نظر می‌رسد آقای کروبی و یا برخی از نزدیکان وی نیز به توطئه‌ای که برایش چیده بودند پی برده و با شکست اعتصاب خود دشمنان دوست‌نما را ناکام گذاشته است.

مدیر مسئول کیهان افزود: زمان به میدان کشیدن پروژه قربانی کردن کروبی نیز حساب شده بوده است. این پروژه دقیقا بعد از تحریم‌های اخیر آمریکا که به بهانه نقض حقوق بشر وضع شده به اجرا درآمده ‌است که با توجه به ماهیت وطن‌فروشانه فتنه‌گران 88 باید آن را سندسازی آنان برای تحریم‌های حقوق بشری آمریکا علیه ایران اسلامی دانست.

شریعتمداری گفت: قطعنامه تحریمی 1929 نیز با همین نوع سندسازی‌های اصحاب فتنه 88 تصویب شده‌ بود که بعدها مقامات آمریکایی از درخواست مدعیان اصلاحات از آمریکا برای صدور آن قطعنامه پرده برداشتند و خانم کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا انکار نکرد، این قطعنامه برای حمایت از جنبش سبز! که با شکست روبرو شده بود صادر شده است‌.

برخورد صفر کشکولی با گلر تیم ملی ایران

 جام جم آنلاین: «صفر کشکولی را می‌توان یکی از خشن‌ترین و در عین حال مهربان‌ترین و باصفاترین بازیگران و ورزشکاران پیشکسوت سینمای ایران نامید. فرصتی پیش آمد تا با او گپ و گفتی خودمانی و متفاوت داشته باشیم.
 
برخورد سینمایی صفر کشکولی با گلر تیم ملی ایران

آقای کشکولی از کار تازه چه خبر؟

یک سریال تلویزیونی است برای آقای سروش صحت به نام «لیسانسه‌ها» که بخش دوم آن را این روزها در حال فیلمبرداری هستیم و من هم خدمت دوستان مشغول به کار هستم. خیلی کار خوب و پر بیننده‌ای است و مردم هم از بخش اول آن استقبال مناسبی داشتند. یک کار شیرین و طنز است. من هم نقش خودم را ایفا می‌کنم یک ورزشکار که حالا بیمار است و سرطان دارد و ...

در سینما چطور؟ فکر کنم آخرین کارتان «گشت ۲» آقای سهیلی بود؟

بله آخرین کارم همان گشت ارشاد بود. در فیلم آقای محسن دامادی «همه چیز عادیه» نقش‌آفرینی کردم، برای قسمت سوم گشت ارشاد هم آقای سهیلی صحبت‌هایی کردند.

شما معمولا نقش‌های خاصی بازی می‌کنید و این نوع تیپ هم در سینمای امروز کمرنگ شده است.

فقط قصه من نیست، خیلی از بچه‌های قدیمی بیکار هستند. من تعجب می‌کنم زمانی یکی، دو شبکه بیشتر نبود و ما همه مشغول کار بودیم اما الان با وجود گسترش شبکه‌ها و فضاهای مختلف سینمایی و ویدئویی فرصت‌های شغلی خیلی کمتر شده است و ما هم بیکار شده‌ایم.

شاید چون چشم‌تان آبی نیست، نقش به شما نمی‌رسد!

(می‌خندد) باید از تهیه‌کننده‌ها بپرسید، بیشتر دنبال جوان و خوش‌تیپ و خوشگل و چشم آبی هستند. ما هم چون تیپ خشنی داریم و از طرفی کمتر فیلم اکشن و پلیسی می‌سازند، کمتر هم کار به ما می‌رسد. برای نوروزی که گذشت آقای سعید آقاخانی لطف داشتند و در «بیمار استاندارد»شان بازی کردم. این روزها هم می‌خواهند فیلم جدیدی بسازند و لطف داشتند و پیشنهاد داده‌اند. آقای شاهد احمدلو هم که قبلا فیلم خانه اجاره‌ای را با ایشان کار کردم، می‌خواهند یک فیلم سینمایی بسازند و پیشنهاد به من داده‌اند. آقای سپهر محمدی هم تماس گرفتند، یک فیلم طنز می‌سازند که گفتند من در تیم‌شان باشم.

بعد می‌گویید بیکاری است؟

اینها که گفتم در حد پیشنهاد است و به من لطف دارند. هنوز جلوی دوربین که نرفتم.

بالاخره خیلی از همکاران پیشکسوت شما الان واقعا خانه‌نشین هستند!

به خدا من هم خانه‌نشین هستم. در حد صحبت است وگرنه بیکاریم.

چند دهه برگردیم عقب‌تر. اولین فیلم شما «دنیای جوانان» بود؟

بله با آقای بهروز خراسانی کار کردم و بعد ساموئل خاچیکیان مرا دعوت کرد تا در فیلمش بازی کنم و در آن فیلم با رضا بیک ایمانوردی و عزیز اصلی دروازه‌بان تیم ملی همبازی شدم.

از آن فیلم خاطره‌ای دارید؟

یادم است صحنه‌ای بود که من یکی از بازیگران اصلی فیلم را گروگان گرفته بودم و آقای خاچیکیان یک چاقو دادند دست من و به من گفتند می‌روید پشت گروگان و آقای عزیز اصلی و بیک ایمانوردی به من حمله کردند تا من را بزنند و گروگان را آزاد کنند که خیلی این چاقوکشی و بزن‌بزن برای من که تازه در سینما آمده بودند، در برابر دروازه‌بان تیم ملی و یک بازیگر معروف، جالب و به یاد ماندنی بود. آقای عزیز اصلی خیلی خوش‌اخلاق بود و البته صورتش هم مثل من خشن بود و به کار نقش منفی می‌آمد.

همسر شما فوت کردند؟

بله.

چند تا بچه دارید؟

چهار تا بچه دارم؛ دو تا دختر و دو تا پسر.

ایران هستند؟

بله ایران هستند. شرکت نفت کار می‌کنند.

خودتان هم بازنشسته شرکت ملی گاز هستید؟

بله.

در فیلم‌ها همیشه نقش منفی، قاچاقچی و خشن دارید. در خانواده هم همین‌طور هستید؟

نه به خدا. در زندگی اگر کسی فحش هم به من بدهد،‌ سر بالا نمی‌آورم. سعی می‌کنم با مردم خیلی مهربان باشم. متین و مودب هستم.

نوه هم دارید؟

۵ تا نوه دارم، ۲ تا دختر و ۳ تا پسر.

نوه‌ها فیلم‌هایتان را دیدند؟

فیلم‌های زیادی از من دیدند.

کدام فیلم را بیشتر دوست دارند؟

سریال «آینه عبرت» که نقش صفر را داشتم و «خانه در آتش» که در نقش غلام بازی می‌کردم و رئیس باند قاچاقچی‌ها بودم. این فیلم را خیلی دوست دارند.

شما با کارگردان‌های زیادی کار کرده‌اید. کدام کارگردان هست که با او فیلم نداشته‌اید و دوست دارید که در فیلمش بازی کنید.

ده‌نمکی را خیلی دوست دارم. علاقه‌مندم در فیلمش بازی کنم. همچنین آقای حاتمی‌کیا هم خیلی خوب هستند و دوست دارم جلوی دوربین او بازی کنم. البته همه کارگردانان ما خوب هستند. خود آقای سعید سهیلی هم فوق‌العاده بودند؛ مردی بسیار باشخصیت و کاربلد. خدا را شکر من با هر کارگردانی کار کردم فوق‌العاده خوب بودند.»

وقتی نوه امام(ره) اعتقادی به ژنِ خوب ندارد

خبرگزاری ایسنا: حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی گفت: معتقدم نسبت من با امام مانند دیگر جوانان است و این نسبت را هیچ‌گاه فضیلتی برای خود ندانستم و نمی‌دانم، چه بسا کسانی که در محضر امام بودند بیشتر از من محضر او را درک کرده باشند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی در مراسم بزرگداشت حاج عیسی جعفری، خادم امام خمینی (ره) که شب گذشته در بیت امام در قم برگزار شد، گفت: وقتی مطلع شدم قرار است مراسمی را در تقدیر از حاج عیسی برگزار کنند بسیار پسندیدم و اعلام کردم خود ما حاضریم این اقدام را انجام دهیم. تقدیر از حاج عیسی بیش از همه، وظیفه ماست و چه خوب است که تمام پاسدارانی که در جماران حضور داشتند و امام را درک کردند نیز در این مراسم حضور پیدا کنند.

وی درباره خاطرات خود با خادم امام (ره)، گفت: بچه‌ها بیش از بقیه رنگ محبت را درک می‌کنند و می‌فهمنند که کدام محبت راستین و کدامیک دوغین است. من از وقتی خود را شناختم محبت حاج عیسی به امام و بیت امام و خودم را نیز شناختم و این محبت صمیمانه را نسبت به خود درک کردم.

سیدعلی خمینی افزود: بعضی از شخصیت‌های بزرگ هاله‌ای دور خود دارند و هرچه به آن‌ها نزدیک می‌شوید این هاله و بزرگی شکسته و آن شخصیت برای طرف مقابل عادی می‌شود. اما نکته‌ای که درباره امام وجود دارد این است که افراد هرچقدر به امام نزدیک می‌شدند مجذوبیت و عشق و محبتشان نسبت به امام بیشتر می‌شد. من این نکته را در بسیاری از کسانی که نزدیک امام بودند، شنیده‌ام.

وی با بیان اینکه امام شخصیتی بود که هرگاه به او نگاه می‌کردید حس می‌کردید با شخصیتی غیر از سایر افراد مواجه هستید، گفت: یکی از مسئولین عالی‌رتبه تعریف می‌کرد هرگاه نزد امام می‌رفتیم  و ایشان صحبت می‌کردند سرشان پایین بود و ما در این حالت به امام نگاه می‌کردیم. امام که سرشان را بالا می‌آوردند ما سرمان را پایین می‌انداختیم و نمی‌توانستیم به چهره ایشان نگاه کنیم.

نوه امام (ره) ادامه داد: وقتی امام از بین ما رفت سن کمی داشتم و همیشه من این حس را داشتم که گویی من فردی هستم مانند دیگران و هیچ نسبتی با امام ندارم. اگر نسبتی داشتم این بوده است که چقدر توانسته‌ام با او ارتباط برقرار کنم و چقدر توانسته‌ام در آثار و راه او تحقیق کنم و آن را بفهمم.

سیدعلی خمینی افزود: معتقدم نسبت من با امام مانند دیگر جوانان است. در مجموع من این را هیچگاه فضیلتی برای خود ندانسته و نمی‌دانم. چه بسا کسانی که در محضر امام بودند بیشتر از من محضر او را درک کرده باشند.

نوه امام همچنین به شخصیت حاج عیسی جعفری اشاره کرد و گفت: یکی از کسانی که سال‌ها در محضر امام خدمت می‌کرد حاج عیسی جعفری بود. از خانواده و اقوام ایشان افراد دیگری هم بودند که به امام خدمت می‌کردند و همه جزء افراد خالص و دوست‌داشتنی و معتقد و عاشق امام بودند. بعد از امام هم خالصانه در خدمت بیت امام و پدر ما، حاج احمد آقا حضور داشتند. به خانواده و همسر امام بسیار خدمت کردند و مورد علاقه همه بیت امام بودند. حاج عیسی جعفری به خاطر خصلت‌هایی که داشت همه دوستش داشتند و تا زمانی که در جماران بود، هیچکس نسبت به او کدورت نداشت.